Saturday 2 February 2013

Kenapa Ibu Mengandung Perlukan Kalsium?


When you're pregnant, your developing baby needs calcium to build strong bones and teeth; to grow a healthy heart, nerves, and muscles; and to develop a normal heart rhythm and blood-clotting abilities. If you don't get enough calcium in your diet when you're pregnant, your baby will draw it from your bones, which may impair your own health later on. (Baby Center)

Fakta di atas adalah dari http://www.babycenter.com.my/
Yezza. Berapa ramaikah ibu-ibu mengandung di luar sana yang mengambil kalsium mencukupi untuk diri mereka sendiri dan juga anak yang dikandung? Berapa ramai yang sangat disiplin minum susu 3 kali sehari bagi menjamin anak di dalam sana cukup khasiat? Dan berapa yakinkah kita (untuk diri saya juga), yang pengambilan kalsium kita sehari-hari itu mencukupi untuk cover keperluan harian?
Tak tahu? Tak yakin? Tak mahu ambil tahu?
Ibu hamil lazimnya memerlukan 1,200 hingga 1,300 miligram kalsium sehari iaitu tambahan 300 hingga 500 miligram zat yang diperlukan orang dewasa. Jumlah ini bersamaan dengan pengambilan 1 liter susu segar sehari
Haaa. 1 liter jangan main-main tau. 1 liter air masak pon susah nak habis kan kadang-kadang? Hehehe. Ni aku bercakap tentang diri aku sendiri ni. Kalau korang mampu nak minum susu 1 liter sehari, kira memang hebat lah tu. Tapi seriously, untuk diri aku sendiri, waktu pregnant memang payah gila nak telan susu. :)
Tapi takpe. Takpe. Takpe. Jangan risau.
Shaklee ada OSTEMATRIX bagi memastikan keperluan kalsium anda dan bayi mencukupi. Dengan pengambilan 4 biji sehari (sebiji mengandungi 250mg kalsium), anda telah menjaga kesihatan tulang dan gigi anda sendiri, serta pembentukan tulang bayi di dalam kandungan anda pon sihat.

SHIKIN KALIMAN | ID 895653
FB : ARELISS SHAKLEE
SMS / Whatsapp / Viber : 013-7836714

0 comments:

Post a Comment