Friday 22 February 2013

GARLIC VS GINGER


adoi lah hai.. apa lah tepu sangat liss beberapa hari ni.. nak jadi cerita, kelmarin ada customer regular liss oder ginger. katanya mmg sejak dari zaman anak dara lagi badannya berangin. so borak punya borak, liss pun sajes kat dia ambil ginger. sebab ginger aka halia mmg dari dulu lagi terkenal dengan kebaikannya dalam proses membuang angin..

keesokan hari...

tepon berbunyi :-
kak! akak ni bagi garlic ke ginger??
ginger la ida!!~
habis nape dia tulis garlic??
waa! dah sudah.. akak salah pos lah ni!

settel berborak, liss setuju untuk pos kan semula ginger ke dia, and dia pun setuju untuk pos kan balik garlic tadi pada liss. nasib baik. syukur alhamdulillah, liss dapat cust yang boleh berlebih kurang.. :D

ok, jom kita tgk apa dia GARLIC, apa dia GINGER . produk dari SHAKLEE

Ianya dibuat dari bawang putih jenis premium,bebas dari racun perosak dan ditanam secara organik di California,USA sewaktu musim panas. Dihasilkan secara eksklusif pada suhu bilik tanpa haba untuk memastikan pengekalan 100% Allicin aktif ( tidak  semua tablet garlic yang dijual dipasaran mengandungi Allicin aktif).Dwi teknologi digunakan untuk mengawal bau garlic.Kajian menunjukkan perisa herbanya terhasil dari kombinasi 2 ekstrak herba ( Rosemary and Spearmint).Ianya mengandungi pelbagai vitamin E untuk meningkatkan sebatian aktif garlic dan keberkesanannya didalam tubuh kita. 

                      2 tablet garlic = 1000 mg ekstrak garlic tulen ( ~ 2 ulas garlic segar)


Kelebihan Garlic


- Mengandungi spearmint - Mempertingkatkan sistem penghadaman,fungsi jantung.

- Antibiotik yang selamat dan semulajadi - Selamat untuk pertingkatkan sistem imun tubuh,menghalang penyakit berjangkit seperti selsema,kulat,kuman,virus dan yis candida.
- Menghalang alergi - hidung yang sensitif,alergi,asthma,selsema ,hepatitis
- Mempertingkatkan sistem penghadaman - seperti kembung perut,gastric,ketidakhadaman.
- Memoderatkan tekanan darah tinggi - Kajian menunjukkan pengambilan 2-4 tablet garlic akan menurunkan darah tinggi
- Detoksifikasi - Garlic mampu mengeluarkan raksa dari tubuh dengan pantas. Raksa, plumbum dan kadmium adalah logam toksik yang akan menaikkan tekanan darah. Garlic juga mampu melindungi sel-sel darah dari kemusnahan dari logam dan menghalang kerosakan hati oleh bahan kimia.
- Menurunkan kolesterol - LDL,trigliserid dan kelikatan darah,mengurangkan bekuan darah,meningkatkan HDL,melindungi jantung dan menghalang strok dan penakit koronari.
- Mencegah kanser - membantu mengelak dan merawat kanser dengan mengurangkan bahan pencetusan kejadian kanser - Nitrosamine
- Menstabilkan glukos 


ok. tadi GARLIC, sekarang kita tengok apa pula GINGER!




Shaklee Peppermint Ginger Plus

Halia merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan senak perut. Pudina pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan perut.
Shaklee peppermint Ginger Plus mengandungi herba asli pudina, halia, jintan hitam dan jintan manis untuk rasa yang nyaman dan melegakan. Pil-pil juga boleh dihancurkan dan dicampur dengan air panas untuk minuman herba semulajadi.
Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.


0 comments:

Post a Comment